Системний підхід до побудови виховного процесу
Системні уявлення про процеси і явища в природі і суспільстві існують з давніх часів.
Суть системного підходу полягає в тому, що він є методологічною орієнтацією в діяльності, при якій об’єкт пізнання або перетворення розглядається як система.
Доцільність його використання пояснюється такими причинами:
-
по-перше, особистість дитини повинна розвиватися в цілісному і інтегрованому педагогічному процесі, в якому всі компоненти в максимальному степені взаємозв’язані;
-
по-друге, відбувається об’єднання зусиль суб’єктів виховання, що сприяє підвищенню ефективності педагогічних впливів;
-
по-третє, створена виховна система дозволяє зекономити час і сили педагогічного колективу, так як вона завжди містить традиційні форми і способи побудови діяльності і відносин, які впливають на особистість, як правило, більш ефективно, а затрат вимагають менше, тому що діяти традиційними способами легше, ніж працювати в новому режимі або незвичайній обстановці;
-
по-четверте, спеціально моделюються умови для самореалізації і самовираження особистості учня, учителя, батька, що сприяє їх творчому самовираженню і особистісному росту, гуманізації ділових і міжособистісних відносин;
-
по-п’яте, у процесі побудови виховної системи формується «лице» навчального закладу, його неповторний вигляд;
-
по-шосте, створення виховної системи дозволяє розширити діапазон виховного впливу на особистість;
-
по-сьоме, системний підхід дозволяє оптимальному використанню у виховній діяльності кадрових, фінансових і матеріально-технічних ресурсів навчального закладу.
Розглянемо основні поняття... ДАЛІ |