Склад методичного об’єднання вчителів початкових класів
Тюрікова Світлана Григорівна - керівник методичного об'єднання вчителів початкових класів
Члени МО:
Костишина І.В.- вчитель 1 класу
Смородіна Л.В. – вчитель 3 класу
Кононенко Г. Г. - вчитель 4 класу
Бехтєєва Ю. С. - асистент вчителя, 3 клас
Тема, над якою працює методичне об’єднання вчителів початкових класiв:
«Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом удосконалення професійної майстерності вчителів початкової школи»
Завдання методичного об’єднання вчителів початкових класів
1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів МО.
2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
4. Задоволення особистісних потреб вчителів.
5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
План роботи методичного об̕єднання вчителів початкових класів 2020/2021 навчальний рік
Засідання I
Серпень
Проблемна мета: Особливості організації навчально-виховного процесу у 2020-2021 навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи , що регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану роботи методичної комісії за 2019-2020 навчальний рік та затвердити план роботи на 2020-2021 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, календарне планування.
№ |
Зміст |
Відповідальний |
1 |
Обговорення та затвердження плану роботи шкільного методичного об̕єднання на 2020 – 2021 н. р. |
|
2 |
Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації, організації у 1-2-х класах Нової української школи. Про оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу. |
|
3 |
Рекомендації до проведення Першого уроку-2020-2021 н.р. |
|
4 |
Затвердження календарного планування вчителів початкових класів на 1 семестр 2020-2021 н. р. |
Практична робота членів МО:
Кожному вчителю створити папку, яка міститиме інструктивно –нормативні документи, методичні рекомендації МОН України та департаменту освіти щодо організації навально–виховного процесу в початковій школі у 2020–2021 навчальному році
Засідання II
Жовтень
Форма роботи: За круглим столом
Тема: Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи. Розвиток мислення молодших школярів. Адаптація першокласників до шкільного колективу.
Мета: Активізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах. Продовжувати створювати умови для успішної адаптації першокласників до шкільного колективу; удосконалювати знання про творчий підхід щодо розвитку мислення молодших школярів.
№ |
Зміст |
Відповідальний |
1 |
Розвиток мислення молодших школярів як необхідна вимога сьогодення. Уроки розвитку критичного мислення в початкових класах. |
|
2 |
Ознайомлення з новим україським правописом |
|
3 |
Адаптація першокласників до шкільного колективу. Аналіз результатів контрольних робіт знань учнів 3-4 класів та їх участі у шкільних, міських олімпіадах. |
|
4 |
Ділова гра «Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів». Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. |
|
5 |
Презентація Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі. |
Завдання членам методичної комісії:
-
-
- взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну досвідом;
-
-
-
- підготуватися до дискусії на тему: «Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра»;
-
Спланувати роботу вчителів для проведення дня української мови та писемності.
Засідання III
Січень
Тема. Нова українська школа: стратегії розвитку. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.
Мета. Розширити знання педагогів про ефективність оздоровчої системи в навчально – виховному процесі. Представити наочний матеріал, хвилинки відпочинку, хвилинки релаксації для обміну досвідом та вдосконалення сучасного уроку. Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
№ |
Зміст |
Відповідальний |
1 |
Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках. |
|
2 |
Розвиток мислення молодших школярів під час гри на Групі подовженого дня. |
|
3 |
Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми. |
|
4 |
Тренінг для педагогів «Професійна мобільність педагога або чому треба вчитися і змінюватися все життя?» |
|
|
Підсумки навчально-виховної роботи за І семестр; |
|
Завдання членам метод комісії:
- знайомство з досвідом роботи вчителів початкових класів інших шкіл;
- опрацювати літературу щодо формування читацької та мовленнєвої компетентностей молодших школярів;
- взаємовідвідування та аналіз уроків членами метооб’єднання.
Засідання IV
Березень
Тема. Формування читацької та мовленнєвої компетентностей молодших школярів.
Мета. Розширити знання педагогів про формування читацької та мовленнєвої компетентностей молодших школярів; вивчати особливості мовленнєвих порушень учнів.
№ |
Зміст |
Відповідальний |
1 |
Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі. |
|
2 |
Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе. |
|
3 |
Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO на уроках української мови. |
|
4 |
Обмін педагогічними знахідками з досвіду роботи «Я роблю це так….» |
|
5 |
Обговорення і погодження матеріалів до державної підсумкової атестації у 4 класі. Члени МО |
Завдання членам методичної комісії:
- підготувати зразки діагностичних робіт;
- опрацювати методичну літературу на тему «Диференціація на сучасному уроці».
- Керівнику МК підготувати проект плану роботи МК на 2021-2022 н.р.
- Взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
- https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati
- «Методика створення та проведення навчальних квестів»: https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv
- опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki
- опрацювати наказ від 14.07.2015 р. №762 «Порядок переведення учнів МОН України (вихованців) до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2020-2021 н.р.
Засідання V
Травень
Тема. Підсумки роботи методичної комісії вчителів початкових класів за 2020 – 2021 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний рік.
Мета. Підвести підсумки роботи методичної комісії вчителів початкових класів за 2020 – 2021 навчальний рік, скласти перспективний план роботи МК на наступний навчальний рік.
№ |
Зміст |
Відповідальний |
1 |
Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020 – 2021 навчальний рік. |
|
2 |
Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2021 – 2022 навчальний рік. |
|
3 |
Аналіз стану навчальних досягнень учнів 1-2-х класів НУШ та учнів 3-4 класів. ДПА учнів 4-х класів. |
|
4 |
Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя в умовах особистіно-орієнтованого навчання Нової української школи» |
Завдання членам методичної комісії:
- Поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом. «Кабінет – творча лабораторія вчителя»