План заходів до Дня Соборності України (дистанційна форма проведення через ZOOM, Viber, Classroom)
№ |
Назва |
Клас |
Дата проведення |
Корисні матеріали |
1. |
Квест-гра до Дня Соборності України «Ми українці, наш дім Україна» |
5-9 |
20.01.2021 |
https://naurok.com.ua/kvest-gra-do-dnya-sobornosti-ukra-ni-mi-ukra-nci-nash-dim-ukra-na-115158.html |
2. |
Квест «Обнялися береги одного вічного народу» |
10-11 |
20.01.2021 |
|
3. |
Конкурс малюнків до Дня Соборності України «Любіть Україну!» |
1-11 |
Фото робіт надіслати у Viber до 22.01.2021 |
|
4. |
Виховна година «Одна єдина -Соборна Україна» |
1-4 |
22.01.2021 |
https://naurok.com.ua/vihovna-godina-do-dnya-sobornosti-ukra-ni-83358.html |
5. |
Виховна година «День Соборності України» |
5-8 |
22.01.2021 |
https://naurok.com.ua/post/den-sobornosti-ukra-ni-dobirka-materialiv-iz-biblioteki-na-urok |
6. |
Виховна година «День Соборності України» |
9-10 |
22.01.2021 |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-pozaklasnogo-zahodu-na-temu-den-sobornosti-ukra-ni-42926.html |
7. |
Флешмоб «Україна – єдина країна» |
1-11 |
Фото учнів, які тримають у руках малюнки, листівки, аркуші формату А4 зі словами підтримки, об’єднання, вітання надіслати на Viber до 22.01.2021 |
|
- Щедрий вечір,добрий вечір і дорослим і малечі
- Флешмоб до Дня Соборності України
- Годівничка для синички
Теми виховних годин на 14.01.2021 рік (дистанційна форма проведення через ZOOM, Viber, Classroom)
№ |
Назва |
Клас |
Корисні матеріали |
1. |
«Безпечний Інтернет для дитини» |
1-4 класи |
https://naurok.com.ua/vihovna-godina-bezpechniy-internet-dlya-ditini-59283.html |
2. |
«Позитив і негатив спілкування в Чаті» |
5-8 класи |
https://naurok.com.ua/vihovna-godina-drug-chi-vorog-17154.html |
3. |
«Комп’ютерна та Інтернет залежність» |
9-11 класи |
https://naurok.com.ua/klasna-godina-9-klas-na-temu-komp-yuterna-zalezhnist-29678.html |
- Виховна година Кононенко Ганна Генадіївна 3 клас
- Виховна година Смородіна Лариса В'ячеславівна 2 клас Додаток: Презентація
- Виховна година Костишина Ірина Віталіївна 4 клас
- Виховна година Костишина Катерина Олегівна 5 клас
- Виховна година Мірзахметова Валентина Миколаївна 6 клас Додаток: Відео
- Виховна година Слюсар Світлана Миколаївна 7 клас
- Виховна година Колосова Ганна Олександрівна 8 клас
- Виховна година Пригода Тетяна Романівна 9 клас
- Виховна година Оверко Альона Іванівна 10 клас Додаток: Презентація
- Виховна година Стельмах Ольга Павлівна 11 клас
Виховна робота на карантині: корисні поради.
Під час дистанційного навчання педагоги і педагогині роблять усе для того, щоб учні якісно засвоїли навчальний матеріал і вчасно виконували домашні завдання. Однак в умовах карантину не менш актуальною залишається і виховна робота. Адже вона має такі важливі функції: профілактичну, ціннісно-орієнтаційну, просвітницьку і формування особистісних якостей та гарних манер.
Софія Бенза, лекторка на платформі НаУрок радить використовувати для проведення виховних годин наступні сервіси:
-
LinkChat. Проведення онлайн-занять без обмежень у часі. У безкоштовній версії в одній конференції може бути не більше 8 осіб. Інтерфейс англомовний.
-
Instagram. Оскільки це дуже популярна платформа серед молоді, можна створити сторінку класу та організувати, наприклад, онлайн-флешмоб на тему «Як я проводжу своє дистанційне навчання».
-
Facebook. Соцмережа чудово підходить для бесід із батьками учнів. Крім того, вчителі можуть публікувати (з дозволу батьків учнів, звісно) на власній сторінці пости з добрими справами класу. Наприклад, можна розповісти як діти на честь дня печива пригощали вчителів, або як учні змайстрували годівнички тощо.
-
Discord. Сервіс для проведення онлайн-занять. Учні можуть використовувати не лише відео-, а й аудіоповідомлення для спілкування.
-
TikTok. Сервіс для створення креативних відеороликів. Наприклад, учні можуть у цій програмі запустити флешмоб «Я у вишиванці» або «Вишиванка – мій генетичний код».
Що можна запропонувати дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:
1. Читання цікавих книжок та журналів. Чарівна скарбничка казок.
2. Казки, легенди та байки, легенди для дітей українською мовою http://skarbnu4ka.com/
-
Народні казки.
-
Літературні казки.
-
Казки у віршах.
-
Легенди.
-
Аудіоказки.
-
Відеоказки.
-
Журнал для дітей віком від 4 до 10 років, їхніх батьків і педагогів https://jmil.com.ua/2020-1
3. Огляд дитячої літератури на каналі YouTube
Відеоблог Всі Книги на каналі YouTube https://www.youtube.com/watch?v=mdH7KbUgj5o
4. Ведення читацького записника.
Важливо використовувати при цьому творчий підхід: ілюструвати події чи зображувати героїв твору; придумувати власну кінцівку чи змінювати сюжет.
5. Ведення власного щоденника, що сприятиме розвитку пам’яті, вмінню чітко, змістовно висловлюватись та рефлексувати.
6. Створення власного лепбука, книжки.
https://uk.etcetera.media/lepbuk-yak-zrobiti-svoyimi-rukami-i-de-skachati-shabloni.html
7. Творчі заняття(аплікації, вишивки, виготовленняляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).
8. Колаж бажань з вирізок старих журналів.
9.Цікавісайти для розвиткудітей.
http://abetka.ukrlife.org – дитячасторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки.
http://kazkar.at.ua – дитячий сайт: читанняслуханняулюбленихказок. http://kazkar.info/
http://www.soroka-vorona.info – сайт для дітей та батьків: для виховання та розвиткудітей.
http://gra-sonyashnyk.com.ua/lastteacher/
Форми і методи національно-патріотичного виховання у період дистанційної роботи освітніх закладів
Патріотизм як духовно-моральна цінність завжди виступав пріоритетним завданням функціонування держави, становлення суспільства, розвитку особистості. Його головним призначенням є консолідація суспільства для успішного вирішення широкомасштабних суспільно значущих проблем нації. У зв’язку з цим актуальності набуває проблема виховання у юних громадян патріотизму як почуття належності до країни, українського народу, гордості за державу, відповідальності за її долю.
Оскільки, в основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючий чинник та розвитку суспільства й нації в цілому варто використовувати такі методи і форми роботи, які б об’єднували учнів, хай навіть і на відстані. Такими формами, безперечно, є інтерактивні.
Оригінальні форми і методи національно-патріотичного виховання в умовах карантину:
-
ПРОЕКТИ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЇ. Дистанційне навчання дає можливість по новому опанувати різноманітні інтерактивні методи з використанням мультимедійних технологій. Запропонуйте учням самим виступити у ролі вчителя і створити навчальну презентацію за однією із проблемних тем: «Як бути патріотом в період карантину?», «Що станеться, якщо я зараз піду грати футбол із друзями?», «Як швидше подолати вірус?» і т.п..
-
ВІРТУАЛЬНЕ ВІДВІДУВАННЯ МУЗЕЇВ. Самоізоляція – не означає, що ви не можете відвідати музей. У ці дні учні можуть повною мірою насолодитися віртуальними музеями України та світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art. Пізнати славне минуле України і осягнути українську історичну спадщину можна відвідуючи вітчизняні музеї: на офіційних сайтах практично кожного обласного музею є функція віртуальних відвідувань.
-
ІНТЕРВ’Ю. Ця форма роботи можлива у двох варіаціях: перша – учні візьмуть інтерв’ю у своєї рідні стосовно, до прикладу, подій Помаранчевої революції; друга – вчитель візьме інтерв’ю у когось з шанованих знавців історії в прямому ефірі під час відео-конференції.
-
КВЕСТ. Наприклад, квест «Знайди у себе вдома 10 речей, пов’язаних з українською символікою».
-
«КРОКОДИЛ». Ігри і веселощі ніхто не відміняв – вчитель може зіграти з учнями в гру, наприклад, у варіацію «Крокодила», коли вчитель загадує учням певну історичну подію(і пише це у спільний чат), той, хто перший встигне відгадати – отримує 1 бал.
-
ДІЛИМОСЯ ЗНАХІДКАМИ. Завдання для учнів – знайти в мережі оригінальний контент для проведення виховного заходу на патріотичну тематику і скинути його у спільний чат. Таким чином учні навчаються під час пошуку і читаючи «знахідки» інших. Вчитель лише координує процес.
-
Он-лайн заняття «Я ЗАЛИШАЮСЯ ВДОМА, БО Я СВІДОМИЙ ГРОМАДЯНИН», де в режимі онлайн-конференції вчитель розкаже і покаже учням важливість самоізоляції. Той факт, що все відбувається з допомогою техніки, дозволить вчителю під час тренінгу бути закадровим голосом, а діти будуть зосереджені на наочній інформації на екрані свого комп’ютера/телефона і в результаті зможуть краще освоїти матеріал.
-
ПРОЕКТ «ПОЯСНИ МОЛОДШОМУ», де учні повинні будуть у формі презентації чи відеоряду пояснити своїм молодшим братам/сестрам або друзям що зараз відбувається у світі і чому це так важливо дотримуватися умов карантину.
-
ВІКТОРИНА У VIBER. Це один із найзручніших додатків для швидкого зв’язку. З його допомогою проведемо вікторину стосовно найближчої історичної дати цього місяця. Учні мають підготуватися самостійно до вікторини, а потім вже грати. Під час вікторини учні покращать свої навички з пошуку інформації та швидкості набору тексту, а також розвиватимуть критичне мислення.
-
ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ОНЛАЙН-ПРОЕКТАХ АБО ОРГАНІЗУВАТИ ВЛАСНИЙ. Наприклад, студенти Української академії лідерства запустили онлайн-проект ДОБРОДВІЖ, мета якого – заохочення молоді до волонтерства і підтримки тих, хто цього потребує.