План заходів до Дня Соборності України (дистанційна форма проведення через ZOOM, Viber, Classroom)

Назва

Клас

Дата проведення

Корисні матеріали

1.

Квест-гра до Дня Соборності України «Ми українці,

наш дім Україна»

5-9

20.01.2021

https://naurok.com.ua/kvest-gra-do-dnya-sobornosti-ukra-ni-mi-ukra-nci-nash-dim-ukra-na-115158.html 

2.

Квест «Обнялися береги одного вічного народу»

10-11

20.01.2021

https://vseosvita.ua/library/scenarij-kvestu-do-dna-sobornosti-ukraini-obnalisa-beregi-odnogo-vicnogo-narodu-198300.html 

3.

Конкурс малюнків до Дня Соборності України

«Любіть Україну!»

1-11

Фото робіт надіслати у Viber до 22.01.2021

 

4.

Виховна година «Одна єдина -Соборна Україна»

1-4

22.01.2021

https://naurok.com.ua/vihovna-godina-do-dnya-sobornosti-ukra-ni-83358.html 

5.

Виховна година «День Соборності України»

5-8

22.01.2021

https://naurok.com.ua/post/den-sobornosti-ukra-ni-dobirka-materialiv-iz-biblioteki-na-urok 

6.

Виховна година  «День Соборності України»

9-10

22.01.2021

 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-pozaklasnogo-zahodu-na-temu-den-sobornosti-ukra-ni-42926.html 

7.

Флешмоб «Україна – єдина країна»

1-11

Фото учнів, які тримають у руках малюнки,  листівки, аркуші формату А4 зі словами підтримки, об’єднання, вітання надіслати на Viber до 22.01.2021

 


Теми виховних годин на 14.01.2021 рік (дистанційна форма проведення через ZOOM, Viber, Classroom)

Назва

Клас

Корисні матеріали

1.

«Безпечний Інтернет для дитини»

1-4 класи

https://naurok.com.ua/vihovna-godina-bezpechniy-internet-dlya-ditini-59283.html 

2.

«Позитив і негатив спілкування в Чаті»

5-8 класи

https://naurok.com.ua/vihovna-godina-drug-chi-vorog-17154.html 

3.

«Комп’ютерна та Інтернет залежність»

9-11 класи

https://naurok.com.ua/klasna-godina-9-klas-na-temu-komp-yuterna-zalezhnist-29678.html 


Виховна робота на карантині: корисні поради.

Під час дистанційного навчання педагоги і педагогині роблять усе для того, щоб учні якісно засвоїли навчальний матеріал і вчасно виконували домашні завдання. Однак в умовах карантину не менш актуальною залишається і виховна робота. Адже вона має такі важливі функції: профілактичну, ціннісно-орієнтаційну, просвітницьку і формування особистісних якостей та гарних манер. 

Софія Бенза, лекторка на платформі НаУрок радить використовувати для проведення виховних годин наступні сервіси: 

  1. LinkChat. Проведення онлайн-занять без обмежень у часі. У безкоштовній версії в одній конференції може бути не більше 8 осіб. Інтерфейс англомовний. 

  2. Instagram. Оскільки це дуже популярна платформа серед молоді, можна створити сторінку класу та організувати, наприклад, онлайн-флешмоб на тему «Як я проводжу своє дистанційне навчання». 

  3. Facebook. Соцмережа чудово підходить для бесід із батьками учнів. Крім того, вчителі можуть публікувати (з дозволу батьків учнів, звісно) на власній сторінці пости з добрими справами класу. Наприклад, можна розповісти як діти на честь дня печива пригощали вчителів, або як учні змайстрували годівнички тощо.

  4. Discord. Сервіс для проведення онлайн-занять. Учні можуть використовувати не лише відео-, а й аудіоповідомлення для спілкування. 

  5. TikTok. Сервіс для створення креативних відеороликів. Наприклад, учні можуть у цій програмі запустити флешмоб «Я у вишиванці» або «Вишиванка – мій генетичний код».

Що можна запропонувати дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:

1. Читання цікавих книжок та журналів. Чарівна скарбничка казок.

2. Казки, легенди та байки, легенди для дітей українською мовою  http://skarbnu4ka.com/

  1. Народні казки.

  2. Літературні казки.

  3. Казки у віршах.

  4. Легенди.

  5. Аудіоказки.

  6. Відеоказки.

  7. Журнал для дітей віком від 4 до 10 років, їхніх батьків і педагогів https://jmil.com.ua/2020-1

3. Огляд дитячої літератури на каналі YouTube

Відеоблог Всі Книги на каналі YouTube  https://www.youtube.com/watch?v=mdH7KbUgj5o

4. Ведення читацького записника.

Важливо використовувати при цьому творчий підхід: ілюструвати події чи зображувати героїв твору; придумувати власну кінцівку чи змінювати  сюжет.

5. Ведення власного щоденника, що сприятиме розвитку пам’яті, вмінню чітко, змістовно висловлюватись та рефлексувати.

6. Створення  власного лепбука, книжки.

https://uk.etcetera.media/lepbuk-yak-zrobiti-svoyimi-rukami-i-de-skachati-shabloni.html

7. Творчі заняття(аплікації, вишивки, виготовленняляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).

8. Колаж бажань з вирізок старих журналів.

9.Цікавісайти для розвиткудітей.

http://abetka.ukrlife.org –  дитячасторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки. 

http://kazkar.at.ua –  дитячий сайт: читанняслуханняулюбленихказок. http://kazkar.info/

http://www.soroka-vorona.info – сайт для дітей та батьків:   для виховання та розвиткудітей.

http://gra-sonyashnyk.com.ua/lastteacher/

Форми  і методи національно-патріотичного виховання у період дистанційної роботи освітніх закладів

Патріотизм як духовно-моральна цінність завжди виступав пріоритетним завданням функціонування держави, становлення суспільства, розвитку особистості. Його головним призначенням є консолідація суспільства для успішного вирішення широкомасштабних суспільно значущих проблем нації. У зв’язку з цим актуальності набуває проблема виховання у юних громадян патріотизму як почуття належності до країни, українського народу, гордості за державу, відповідальності за її долю.

Оскільки, в основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючий чинник та розвитку суспільства й нації в цілому варто використовувати такі методи і форми роботи, які б об’єднували учнів, хай навіть і на відстані. Такими формами, безперечно, є інтерактивні.

Оригінальні форми і методи національно-патріотичного виховання в умовах карантину:

  • ПРОЕКТИ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЇ. Дистанційне навчання дає можливість по новому опанувати різноманітні інтерактивні методи з використанням мультимедійних технологій. Запропонуйте учням самим виступити у ролі вчителя і створити навчальну презентацію за однією із проблемних тем: «Як бути патріотом в період карантину?», «Що станеться, якщо я зараз піду грати футбол із друзями?», «Як швидше подолати вірус?» і т.п..

  • ВІРТУАЛЬНЕ ВІДВІДУВАННЯ МУЗЕЇВ. Самоізоляція – не означає, що ви не можете відвідати музей. У ці дні учні можуть повною мірою насолодитися віртуальними музеями України та світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art. Пізнати славне минуле України і осягнути українську історичну спадщину можна відвідуючи вітчизняні музеї: на офіційних сайтах практично кожного обласного музею є функція віртуальних відвідувань.

  • ІНТЕРВ’Ю. Ця форма роботи можлива у двох варіаціях: перша – учні візьмуть інтерв’ю у своєї рідні стосовно, до прикладу, подій Помаранчевої революції; друга – вчитель візьме інтерв’ю у когось з шанованих знавців історії в прямому ефірі під час відео-конференції.

  • КВЕСТ. Наприклад, квест «Знайди у себе вдома 10 речей, пов’язаних з українською символікою».

  • «КРОКОДИЛ». Ігри і веселощі ніхто не відміняв – вчитель може зіграти з учнями в гру, наприклад, у варіацію «Крокодила», коли вчитель загадує учням певну історичну подію(і пише це у спільний чат), той, хто перший встигне відгадати – отримує 1 бал.

  • ДІЛИМОСЯ ЗНАХІДКАМИ. Завдання для учнів – знайти в мережі оригінальний контент для проведення виховного заходу на патріотичну тематику і скинути його у спільний чат. Таким чином учні навчаються під час пошуку і читаючи «знахідки» інших. Вчитель лише координує процес.

  • Он-лайн заняття «Я ЗАЛИШАЮСЯ ВДОМА, БО Я СВІДОМИЙ ГРОМАДЯНИН», де в режимі онлайн-конференції вчитель розкаже і покаже учням важливість самоізоляції. Той факт, що все відбувається з допомогою техніки, дозволить вчителю під час тренінгу бути закадровим голосом, а діти будуть зосереджені на наочній інформації на екрані свого комп’ютера/телефона і в результаті зможуть краще освоїти матеріал.

  • ПРОЕКТ «ПОЯСНИ МОЛОДШОМУ», де учні повинні будуть у формі презентації чи відеоряду пояснити своїм молодшим братам/сестрам або друзям що зараз відбувається у світі і чому це так важливо дотримуватися умов карантину.

  • ВІКТОРИНА У VIBER. Це один із найзручніших додатків для швидкого зв’язку. З його допомогою проведемо вікторину стосовно найближчої історичної дати цього місяця. Учні мають підготуватися самостійно до вікторини, а потім вже грати. Під час вікторини учні покращать свої навички з пошуку інформації та швидкості набору тексту, а також розвиватимуть критичне мислення.

  • ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ОНЛАЙН-ПРОЕКТАХ АБО ОРГАНІЗУВАТИ ВЛАСНИЙ. Наприклад, студенти Української академії лідерства запустили онлайн-проект ДОБРОДВІЖ, мета якого – заохочення молоді до волонтерства і підтримки тих, хто цього потребує.

 

✔ Заступнику директора з виховної роботи – на допомогу в організації виховного процесу учнів під час карантинних заходів